Klub Historyczny im. AK
Zajęcia pozalekcyjne
Statystyki
Odsłon : 2022554Designed by: |
Zajęcia rewalidacji indywidualnej |
Rewalidacja indywidualna - oznacza dążenie do przywrócenia dziecku upośledzonemu pełnej sprawności, w tym przypadku intelektualnej, społecznej itd. Właściwie prowadzona rewalidacja pomaga podnieść stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego ucznia. Zatem zadaniem rewalidacji jest przywrócenie osobie upośledzonej możliwości uczestniczenia i przygotowania do funkcjonowania w życiu społecznym. Rewalidacja indywidualna jest podstawową formą specjalistycznej pomocy dziecku upośledzonemu, które ma trudności w opanowaniu materiału nauczania oraz w nawiązywaniu kontaktów społecznych, z powodu różnych zaburzeń i wad. Są to zajęcia wspierające proces nauczania specjalnego, których zadaniem jest wyrównywanie braków w zakresie intelektualnym, psychoruchowym, spowodowanych zaburzeniami somatycznymi, psychicznymi, bądź niesprzyjającymi warunkami rodzinnymi i środowiskowymi. W trakcie rewalidacji indywidualnej terapeuta może w bardziej indywidualnym kontakcie popracować z dzieckiem nad korekcją, zastępowaniem lub kompensowaniem jego braków, gdyż często pozostaje ono na niższym poziomie rozwoju poznawczego w stosunku do swoich rówieśników. Głównym celem oddziaływań rewalidacyjnych jest zatem stymulowanie tych właściwości intelektualnych i osobowościowych ucznia, które umożliwiają mu pełne uczestnictwo w zajęciach szkolnych z jego zdrowymi rówieśnikami. ZASADY PRACY Z DZIECKIEM NIEPEŁNOSPRAWNYM:
Uczeń, bez względu na jego zaburzenia, deficyty, poziom intelektualny i wady fizyczne, musi mieć poczucie własnej akceptacji własnej osoby. To pozwoli zrozumieć mu, że włożony wysiłek służy konkretnym celom i przyniesie oczekiwane rezultaty. Takie podejście umożliwi stworzenie sytuacji, w które uczeń i terapeuta będą partnerami dążącymi ku wspólnemu celowi. Zajęcia rewalidacji indywidualnej:
Dla każdego ucznia uczęszczającego na zajęcia rewalidacji indywidualnej zespół tworzy Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, na podstawie którego udzielana jest pomoc - dostosowana do możliwości intelektualnych ucznia, jak również uwzględniająca różnorodność środków dydaktycznych i metod. |