Home "Pewny start - lepsza przyszłość" Podsumowanie realizacji projektu
Podsumowanie realizacji projektu
poniedziałek, 09 czerwca 2014 00:00

29 maja 2014 r. odbyło się uroczyste zakończenie Projektu „Pewny start – lepsza przyszłość”.

 

Pani Jadwiga Milewska zapoznała zaproszonych gości oraz Dyrekcję, Radę Pedagogiczną i uczniów ZSCKR ze wskaźnikami osiągniętymi w efekcie dwuletniej realizacji projektu. Zrealizowane zadania przedstawiła w postaci prezentacji multimedialnej. Wszyscy beneficjenci projektu otrzymali dyplomy udziału w projekcie. Młodzież kształcąca się w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego/ usług gastronomicznych poczęstowała wszystkich uczestników uroczystości przygotowanym przez siebie poczęstunkiem.

 

Podsumowanie

„Pewny start – lepsza przyszłość.
Program rozwoju skuteczności kształcenia w Technikum w Sejnach”

Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Poddziałanie 9.2.
Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cele projektu

 

Wzrost jakości i efektywności kształcenia w Technikum w Sejnach poprzez wdrożenie programu rozwojowego dla wzmocnienia konkurencyjnej pozycji uczniów na rynku pracy i lepszego przygotowania do dalszej nauki.

 

Cele szczegółowe:

  • wzrost jakości i wzbogacenie oferty edukacyjnej Technikum w Sejnach
  • wzrost umiejętności z zakresu obowiązkowych przedmiotów maturalnych, szybkiego i efektywnego uczenia się oraz kompetencji społecznych i informatycznych
  • podniesienie kwalifikacji i kompetencji w zakresie wyboru orientacji zawodowej i przygotowania do wykonywania zawodu
  • rozwój bazy dydaktycznej Technikum
  • rozwój oferty praktycznego przygotowania zawodowego

Zadania

Zadanie: Kompetencje nauczyciela – sukcesem uczniów

  • Warsztaty budowania autorskich programów nauczania (15 nauczycieli, 28 godzin zajęć)
  • Warsztaty prowadzenia doradztwa zawodowego (15 nauczycieli, 16 godzin zajęć)
  • Udział w kursach branżowych (carving I i II stopnia, kurs barmański)
  • Udział w kursach komputerowych: Dietetyk, Subiekt GT, AutoCad

 

Zadanie: Budowanie wizerunku szkoły w regionie i wobec pracodawców

  • Seminarium dla pracodawców „Młodzi na rynku pracy”
  • Organizacja Dni Otwartych Szkoły w 2013 i w 2014 roku
  • Wydanie 4000 ulotek i 600 plakatów promocyjnych

 

Zadanie: Wyposażenie pracowni żywienia i pracowni komputerowej

  • Zakup 15 zestawów komputerowych
  • Zakup programów komputerowych: Dietetyk i AutoCad oraz pozyskanie licencji na korzystanie z programu Subiekt GT
  • Zakup tablicy multimedialnej
  • Zakup wyposażenia do pracowni żywienia


Zadanie: Szkoła po szkole – dodatkowe zajęcia wyrównawcze z przedmiotów maturalnych

  • Opracowanie skryptów edukacyjnych z czterech przedmiotów
  • Przeprowadzenie dodatkowych zajęć:
  • z języka polskiego – 2 grupy po 15 osób (60 godzin zajęć)
  • z matematyki – 4 grupy po 15 osób (120 godzin zajęć)
  • z języka angielskiego – 2 grupy po 15 osób (55 godzin zajęć)
  • z języka niemieckiego – 2 grupy po 15 osób (55 godzin zajęć)


Zadanie: Kurs szybkiego czytania i technik pamięciowych

  • 3 edycje kursu dla 40 uczestników (96 godzin zajęć)

 

Zadanie: Warsztaty wspierania rozwoju społecznego i osobistego

  • 2 grupy po 15 osób (48 godzin zajęć)

 

Zadanie: Program doradztwa edukacyjno – zawodowego

  • Opracowanie pakietu narzędzi diagnostycznych
  • Opracowanie Indywidualnych Planów Rozwoju dla 150 uczestników projektu
  • Przeprowadzenie warsztatów doradztwa zawodowego i korzystania z narzędzi diagnostycznych dla nauczycieli

 

Zadanie: Kurs na dobrą pracę – specjalistyczne kursy branżowe i komputerowe

  • 2 kursy obsługi programu SUBIEKT GT (30 uczestników)
  • 2 kursy obsługi programu Dietetyk (30 uczestników)
  • Kurs obsługi programu AutoCad (15 uczestników)
  • Kurs prawa jazdy (20 uczestników)
  • Kurs spawacza (12 uczestników)
  • 2 kursy carvingu (30 uczestników)
  • 2 kursy barmańskie (30 uczestników)

 

Zadanie: Dobra praktyka to podstawa dla technika

  • Ponadprogramowe praktyki wyjazdowe dla 76 uczestników projektu
  • Wyjazdy edukacyjne na targi branżowe:
    • AgroPak w Lublinie
    • Targi Rolnicze w Szepietowie
    • Międzynarodowe Targi EuroGastro w Warszawie (uczestnicy: 123 uczniów i 15 nauczycieli)

Wybrane wskaźniki

  • 1800 godzin praktyk zawodowych
  • 112 godzin kursów dla nauczycieli
  • 458 godzin kursów dla uczniów
  • 290 godzin dodatkowych zajęć z przedmiotów maturalnych
  • 175 uczestników kursów zawodowych i komputerowych
  • 70 uczestników warsztatów
  • 251 wydanych certyfikatów i zaświadczeń uczniom
  • 50 wydanych certyfikatów i zaświadczeń nauczycielom
  • Wykonano 4000 ulotek promocyjnych oraz 600 plakatów
  • Zmodyfikowano programy nauczania przedmiotów zawodowych oraz 4 programy przedmiotów ogólnych