29 maja 2014 r. odbyło się uroczyste zakończenie Projektu „Pewny start – lepsza przyszłość”.
Pani Jadwiga Milewska zapoznała zaproszonych gości oraz Dyrekcję, Radę Pedagogiczną i uczniów ZSCKR ze wskaźnikami osiągniętymi w efekcie dwuletniej realizacji projektu. Zrealizowane zadania przedstawiła w postaci prezentacji multimedialnej. Wszyscy beneficjenci projektu otrzymali dyplomy udziału w projekcie. Młodzież kształcąca się w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego/ usług gastronomicznych poczęstowała wszystkich uczestników uroczystości przygotowanym przez siebie poczęstunkiem.
Podsumowanie
„Pewny start – lepsza przyszłość. Program rozwoju skuteczności kształcenia w Technikum w Sejnach” Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Poddziałanie 9.2. Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Cele projektu
Wzrost jakości i efektywności kształcenia w Technikum w Sejnach poprzez wdrożenie programu rozwojowego dla wzmocnienia konkurencyjnej pozycji uczniów na rynku pracy i lepszego przygotowania do dalszej nauki.
Cele szczegółowe:
- wzrost jakości i wzbogacenie oferty edukacyjnej Technikum w Sejnach
- wzrost umiejętności z zakresu obowiązkowych przedmiotów maturalnych, szybkiego i efektywnego uczenia się oraz kompetencji społecznych i informatycznych
- podniesienie kwalifikacji i kompetencji w zakresie wyboru orientacji zawodowej i przygotowania do wykonywania zawodu
- rozwój bazy dydaktycznej Technikum
- rozwój oferty praktycznego przygotowania zawodowego
Zadania
Zadanie: Kompetencje nauczyciela – sukcesem uczniów
- Warsztaty budowania autorskich programów nauczania (15 nauczycieli, 28 godzin zajęć)
- Warsztaty prowadzenia doradztwa zawodowego (15 nauczycieli, 16 godzin zajęć)
- Udział w kursach branżowych (carving I i II stopnia, kurs barmański)
- Udział w kursach komputerowych: Dietetyk, Subiekt GT, AutoCad
Zadanie: Budowanie wizerunku szkoły w regionie i wobec pracodawców
- Seminarium dla pracodawców „Młodzi na rynku pracy”
- Organizacja Dni Otwartych Szkoły w 2013 i w 2014 roku
- Wydanie 4000 ulotek i 600 plakatów promocyjnych
Zadanie: Wyposażenie pracowni żywienia i pracowni komputerowej
- Zakup 15 zestawów komputerowych
- Zakup programów komputerowych: Dietetyk i AutoCad oraz pozyskanie licencji na korzystanie z programu Subiekt GT
- Zakup tablicy multimedialnej
- Zakup wyposażenia do pracowni żywienia
Zadanie: Szkoła po szkole – dodatkowe zajęcia wyrównawcze z przedmiotów maturalnych
- Opracowanie skryptów edukacyjnych z czterech przedmiotów
- Przeprowadzenie dodatkowych zajęć:
- z języka polskiego – 2 grupy po 15 osób (60 godzin zajęć)
- z matematyki – 4 grupy po 15 osób (120 godzin zajęć)
- z języka angielskiego – 2 grupy po 15 osób (55 godzin zajęć)
- z języka niemieckiego – 2 grupy po 15 osób (55 godzin zajęć)
Zadanie: Kurs szybkiego czytania i technik pamięciowych
- 3 edycje kursu dla 40 uczestników (96 godzin zajęć)
Zadanie: Warsztaty wspierania rozwoju społecznego i osobistego
- 2 grupy po 15 osób (48 godzin zajęć)
Zadanie: Program doradztwa edukacyjno – zawodowego
- Opracowanie pakietu narzędzi diagnostycznych
- Opracowanie Indywidualnych Planów Rozwoju dla 150 uczestników projektu
- Przeprowadzenie warsztatów doradztwa zawodowego i korzystania z narzędzi diagnostycznych dla nauczycieli
Zadanie: Kurs na dobrą pracę – specjalistyczne kursy branżowe i komputerowe
- 2 kursy obsługi programu SUBIEKT GT (30 uczestników)
- 2 kursy obsługi programu Dietetyk (30 uczestników)
- Kurs obsługi programu AutoCad (15 uczestników)
- Kurs prawa jazdy (20 uczestników)
- Kurs spawacza (12 uczestników)
- 2 kursy carvingu (30 uczestników)
- 2 kursy barmańskie (30 uczestników)
Zadanie: Dobra praktyka to podstawa dla technika
- Ponadprogramowe praktyki wyjazdowe dla 76 uczestników projektu
- Wyjazdy edukacyjne na targi branżowe:
- AgroPak w Lublinie
- Targi Rolnicze w Szepietowie
- Międzynarodowe Targi EuroGastro w Warszawie (uczestnicy: 123 uczniów i 15 nauczycieli)
Wybrane wskaźniki
- 1800 godzin praktyk zawodowych
- 112 godzin kursów dla nauczycieli
- 458 godzin kursów dla uczniów
- 290 godzin dodatkowych zajęć z przedmiotów maturalnych
- 175 uczestników kursów zawodowych i komputerowych
- 70 uczestników warsztatów
- 251 wydanych certyfikatów i zaświadczeń uczniom
- 50 wydanych certyfikatów i zaświadczeń nauczycielom
- Wykonano 4000 ulotek promocyjnych oraz 600 plakatów
- Zmodyfikowano programy nauczania przedmiotów zawodowych oraz 4 programy przedmiotów ogólnych
|